Search
Search
Review Homestay | Laman Jubilee DBayu

Review Homestay | Laman Jubilee DBayu

REVIEW LAMAN JUBILEE DBAYU HOMESTAY

Laman Jubilee DBayu

Check in on 5 NOV 2021
Check out on 7 NOV 2021

RM1170/2malam

Direct book dengan wakil pengurusan homestay.

Assalamualaikum.

Homestay ini terletak di Mantin, N9 ye. 1jam dari Cheras. Ada 4Cbilik tidur queen bed & 2 bilik mandi. Fyi, semua bilik ada individual aircond & aircondnya sangat sangat sejuk. Family members yang tidur bilik semua off aircond malam malam ๐Ÿคฃ. Juga ada kipas siling dalam setiap bilik. Bilik airnya pulak ada sejuk/panas air pancut ea. Bantalnya Ainn rasa was hilton pillow type and sangatla selesa. Konsep bilik ni is putih and seriously we boleh rasa the modern vibes๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†. Disediakan 3 sejadah serta ada 1 towel besar di setiap bilik.

For me, bab kebersihan bilik tidurnya memang sangat sangat sangat bersih. Ainn tak nampak pun trace tahi cicak dekat corner2 dalam bilik ni and habuk. Hihihi.

Remarks : Cadar nya memang putih ya. Jadi ada rasa a bit macam we stay dekat hotel. Hahaha.

Ada 2 ruang tamu ya. Setiap ruang tamu ada aircond. And as expected memang sejuk sangat sangat. Ada 2 kipas ceiling & 1 industial fan.

Since Ainn masih berdua and no child lagi, we tidur dekat ruang tamu dengan 5 anak buah yang lain. Selesa sangat dengan keluasan ruang tamu ni. TV disediakan Neflix, but guna acct sendiri ea. Astro ada, & its smart tv. Ada 1 sofa bed. Only wifi connection sedikit slow. 1st Ainn jejak kaki dalam rumah ni, Ainn memang akan cari tahi cicak dulu & memang memang ainn tak jumpa 1 pun and tiles nya sangat bersih. Langsir pun sangat bersih & tak ada sawang.

Now, we cerita on surrounding area ea. Ainn rasa owner minat gardening sebab banyak pokok2 dekat halaman rumah depan. Heheheh. Ada tempat duduk dekat terrace area. Auto gate & halaman rumah boleh main badminton. Malam2 pun boleh lepak luar sebab memang porch area ada enough lighting.

Pool pula ada untuk kanak2 dan dewasa. Dewasa ada jakuzi ye. Seriously ni โญโญโญโญโญโญ. Malam2 we mandi still rasa selesa sebab ada lampu dalam kolam tu. And juga ada lampu raya yang lip lap tu dekat area pool. Poolnya sangat bersih and ada tempat lepak2 dekat halaman belakang pool ni.

Dapurnya pula ada wet & dry kitchen. Lengkap kot dengan rice cooker, microwave, toaster, cerek, coway water dispenser (ini memang 5x woww), periuk, kuali, pinggan, mangkuk, sudu, gelas, utensil untuk memasak macam pisau, chopping board, cawan, tray, dulang, tisu, kain lap yang super duper bersih, mop, penyapu, plastic2, fridge, blender, cleanser. Set makan tu cukup 5-8 orang makan. Ridsect pun ada. Again, bersih ye all yang Ainn state kan ni.

Malam kedua we buat bbq. Bbq pit free ya its usage. Arang still kena beli sendiri. Ada 2 meja tegap & dalam 8 kerusi disediakan incase nak buat bbq. Ainn still rasa owner homestay ni sangat particular on every details. Sebagai contoh, ada 1 papan besar yang we memang kena guna untuk letak bbq pit ni masa kita bakar membakar. Ada juga 1 batang pipe yang panjang disediakan untuk kita cuci area bbq tu lepas digunakan. Bagus kan??

Wakil pengurusan pula sangat membantu 24/7 in case ada issue yang we nak tanya.

Setiap plug ada dilekatkan sticker untuk ease kan kita identify each plug is for what equipments.

Owh ya, ini is 1 storey banglo ya. Mudah untuk bawa mak kita yang tua.

Pasaraya zemart mantin dekat je dalam 12minit dari homestay.

Thanks a lot to puan wakil homestay www.wassap.my/0102727338 yang sabar melayan kami ๐Ÿ˜. Ramai kawan kawan and keluarga yang berminat nak stay sini puan ๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†.

Personnally, if ada 100โญ to be rated, ainn bagi 95โญ. Minus 5 untuk wifi slow. Heheehhe. Kebersihan dalaman 100% cuma kebersihan porch berdepan dengan master bed room perlu dipertingkat kan lagi.

Will stay again on this December. Cant wait for this๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š.

P/s: Wakil homestay boleh bagi contact number katerer yang boleh sediakan sarapan nasi lemak & lunch/dinner western ya.

Penulis: Ainn Zin
Sumber:ย Group Hotel Review Malaysia